Publicaciones

An IoT Braille Display towards Assisting Visually Impaired Students in Mexico

2022 — Engineering Proceedings

User perceptions and use of authentication methods: insights from youth in Mexico and Bosnia and Herzegovina

2022 — emerald insight

Perspectivas de usuario sobre usabilidad, seguridad, y uso de esquemas de autenticación.

A Comparison of Three Machine Learning Methods for Multivariate Genomic Prediction Using the Sparse Kernels Method (SKM) Library

2022 — Genes

A Review of Deep Learning Applications for the Next Generation of Cognitive Networks

2022 — Applied Sciences

Designing a balanced scorecard as support to educational management in higher education institutions

2021 — 2021 Mexican International Conference on Computer Science (ENC)

i-Care: an IoMT Remote Monitoring System Of Physiological Pain in Pediatric Patients

2021 — 2021 Mexican International Conference on Computer Science (ENC)

Desarrollo de un juego serio para adquirir competencias en intervención comunitaria para trabajo social

2021 — En Santana-Mancilla P. C., Guerrero-Ibañez J. A., Ramírez J. M. y Fajardo-Flores S. B. (Eds) Tecnologías de información: sus aplicaciones y contribuciones. Universidad de Colima

Este capítulo presenta el diseño y la evaluación de la experiencia del usuario de un juego serio destinado a apoyar a los estudiantes de pregrado en el aprendizaje de intervenciones comunitarias derivado de su currículo en el área de trabajo social.

Tecnologías para la inclusión de estudiantes con discapacidad

2021 — Universidad de Colima

Tecnologías de información: sus aplicaciones y contribuciones

2021 — Universidad de Colima

DIY Microcontroller Projects for Hobbyists

2021 — Packt Publishing