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Uso de Juegos Serios para la Enseñanza-Aprendizaje de Competencias en Nivel Superior

Keywords: Educación Juegos Serios Educación Superior Juegos serios

Santana-Mancilla, P. C., Garcia-Ruiz, M. A., Gaytan-Lugo, L. S., Rodríguez Ortiz, M. A. & Fajardo Flores, S. B., (2019). Uso de Juegos Serios para la Enseñanza-Aprendizaje de Competencias en Nivel Superior. In Castro, L. A. & Rodríguez, M. D., Interacción Humano-Computadora y Aplicaciones en México. Academia Mexicana de Computación.

2019 En Castro, L. A. & Rodríguez, M. D., Interacción Humano-Computadora y Aplicaciones en México Academia Mexicana de Computación.
URL: https://www.amexcomp.mx/files/InteraccionHumanoComputadora.pdf

Through any of its modalities, the game allows the development of cognitive and social skills in the people who play it. Its playful sense is attractive and motivating in the different areas in which it can be applied. In addition, they allow the player to activate learning mechanisms. Therefore, one of the areas where the benefits of this activity have been taken advantage of is the educational field.